Mise en Place

Mise en Place

compagnie barbarie, Theater Stap, hetpaleis, BRONKS, KOPERGIETERY
6+
Calendrier de tournée
Aucune émission trouvée

Dates passées

Aucune émission trouvée
Hide tourdates
Uit

Vijf spelers van cie barbarie.
Zes spelers van Theater Stap.
Dat maakt elf spelers op scène.
Elf ikken.
Of toch niet?

In ‘Mise en Place’ is er iets vreemds aan de hand.
Er zijn daar wonderlijk veel ikken.
Maar welke ‘ik’ staat op de lijst?
Ben ik de enige, echte ‘ik’?
Of kunnen er ook elf zijn? 
En als jij ‘ik’ bent, ben ik dan nog ‘ik’?
Waar begint ‘ik’?
Waar eindigt ‘ik’?
Wat als ‘ik’ geen hoofd, maar wel vijf benen heeft?

In ‘Mise en Place’ vallen elf acteurs uiteen in één, twee, drie, vijf, elf stukken. 
Hoe vinden al die stukken hun plaats? 
Een heerlijk absurde voorstelling vol humor over de grenzen van ‘ik’. 
 

2

In de voorstelling wordt (een beetje) tekst gebruikt.
De tekst begrijpen is nuttig maar niet noodzakelijk om te volgen.

EEN PRODUCTIE VAN compagnie barbarie, Theater Stap, hetpaleis, BRONKS, KOPERGIETERY

CONCEPT compagnie barbarie & Renée Goethijn
SPEL Liesje De Backer, Karolien De Bleser, Ann Dockx, Amber Goethals, Jan Goris, Luc Loots, Leen Teunkens, Lotte Vaes, Sarah Vangeel, Rik Van Raak, Anke Verwaest
REGIE Renée Goethijn
REGIE-ASSISTENTIE: Marie-Christine Verheyen (stage)
MUZIEK: Ciska Thomas
SCENOGRAFIE Michiel Van Cauwelaert
KOSTUUMS Viviane van der Poel & hetpaleis
GELUID & TECHNIEK Saul Mombaerts, Koen De Saeger
TECHNISCHE REALISATIE hetpaleis, cie Barbararie, Theater Stap, BRONKS, KOPERGIETERY

IN DE PERS

**** 'Mise en place' is een zeldzaam plezierige schop tegen het ego en een welgekomen fantasierijke vlucht uit het eigen ik. (...) Een fantasierijke en verbeeldingsprikkelende trip die naast onderhoudend ook louterend is. KNACK, E. Van Steenberghe

*** Complexe, filosofische thema’s vertalen op maat van kinderbreintjes: Compagnie Barbarie blijft er consequent sterk in. Ook nu weer levert het geestig, absurd jeugdtheater op vol intellectuele slapstick. DE STANDAARD, C. De Somviele