Alleman

Alleman

Het Kwartier/Freek Mariën
8+
Tour dates
Sun
03 Nov '24
15:00
KG RABOT
i

KOPERGIETERY RABOT
Vlotstraat 22
9000 Gent

0
0
0

Previous dates

No shows found
Hide tourdates
Uit

Een voorstelling over ‘hebben hebben hebben’ en hoe we al wat we delen toch liefst voor onszelf houden.

Stel: je buur ontdekt plots een bron op zijn grond. Hij steekt al dat water in flesjes, met een prijsplakkertje erop. En na een tijd komt er geen druppel water meer uit jouw kraan. Jij hebt dorst, en hij speelt met eendjes in zijn bad.

Met 'Alleman' maakt Freek Mariën een stuk over hoe raar het is dat je een hond kan ‘hebben’. Of een kind. Een idee. Dat je een put in de grond kan boren en het water onder ieders voeten kan wegpompen, om het dan aan diezelfde mensen te verkopen in flessen met een labeltje op.

Verwacht je aan absurde taalspielerei en op flessen getrokken logica.

3

In de voorstelling wordt tekst gebruikt.
De taal begrijpen is belangrijk om te volgen.

EEN PRODUCTIE VAN Het Kwartier

TEKST EN REGIE: Freek Mariën
COACH: Carl von Winckelmann
SPEL: Brenda Corijn, Pleun van Engelen, Jonas Van Thielen
SCENOGRAFIE: Timme Afschrift
LICHTONTWERP: Lennert Boots
KOSTUUM: Jente De Graef
TECHNIEK: Lennert Boots
BEWEGINGSCOACH: Ruth Bruyneel
MUZIEK: Kato Van Ermen
IN COPRODUCTIE MET Perpodium
I.S.M.: De Studio, Arsenaal/Lazarus, cc Mechelen
MET DANK AAN: Lindsy Dias (stage)
MET STEUN VAN de Vlaamse Overheid, de taxshelter van de Belgische Federale Overheid via UFund, Literatuur Vlaanderen, Stad Mechelen, Stad Leuven

IN DE PERS

"Regisseur en tekstschrijver Freek Mariën heeft perfect begrepen wat het verschil maakt tussen amusant en uitmuntend jeugdtheater. In zijn wereld kijken kinderen geamuseerd toe terwijl de drie gekke figuren op het podium op het punt staan om dorstig hun oksels te likken, terwijl volwassenen een geslaagde parabel en moderne Elkerlijc te zien krijgen over hebzucht, die bovendien knap wordt vertolkt door het verrassende trio Lien Wildemeersch, Jonas Van Thielen en Brenda Corijn." HET NIEUWSBLAD, M. Degrande